Varsoviae nata
per rete divulgata
ad omnia scitu digna spectans

Veneris die 19 mensis Aprilis 2024
AD NOVAM SEDEM:


Hae paginae nunc caducae sunt. Novam sedem Ephemeridis visitate, HIC:



Prima
Nuntii
Acta
Crater nugarum
Miscellanea
In orbe
Politica
Scientiae
Valetudo & medicina
Athletica
Oeconomia
Homines
Socialia
Percontatio
Religio
Opiniones
Insolita
Chronicae
Epistula Leonina
Sanctus
Matterae
In Tempore "Coronario"
Cultura
Historia
Biographiae
Cinemata
Libri
Cultus Civilis
Poesis
Ellenica
Gnomon
Otium
Ars vivendi
Periegetica
Crucigramma
Hebdomada aenigmatum
facetiae
Fabulae
Holmesiaca
Detector Vacca
Narrationes
Superbia & odium
Crabatus
Varia
Vita Latina
Textus varii
Scholastica
Epistulae lectorum
Tempestas
Qui simus
Archiva
Annus 2021
Annus 2020
Annus 2019
Annus 2018
Annus 2017
Annus 2016
Annus 2015
Annus 2014
Annus 2013
Annus 2012
Annus 2011
Annus 2010
Annus 2009
Annus 2008
Annus 2007
Annus 2006
Annus 2005
Annus 2004

ELLENICA

Νόμος νεμέσεως

De origine verborum (XXI)

νέμω: pasco, partior, metior, dispertio, diribeo, discindo, dirimo.

Ab origine sunt verba quorum saepe sensum nec longe aspiceremus: νέμειν enim inprimis “pascere” Latine significamus, unde νομεύς, quem Latine “pastorem” dicimus, quod verum est ἀπὸ τοῦ νόμου, quem re vera “legem” Latine nominamus; videlicet ὁ νομοθέτης, constat ἐκ τοῦ νόμου ac τοῦ τιθέναι, sed non modo quo primum “pascua” indicat.

Unde verumtamen “partiri”? Pastores enim ab origine pascua metiri atque diribere studebant conabanturque, quod eis verum non secus ac “pabulari” significabat: quare prima lex apud Graecos fortasse “de pabulis” fuit, ut pastores lites vitarent in pabulis dirimendis. Ex quo νέμεσιν legum prima nominauerunt: Νέμεσις ideo partes omnibus suas praebet, qua de causa apud antiquos prima legum eximque tamen erat Ultio, quae re vera antiquissima fuit lex, quoius attamen nomen in vindicationibus modo adhibetur. Ille Hesiodus princeps nominum divinorum Νέμεσιν nuncupat (Theog. 222-224):

τίκτε δὲ καὶ Νέμεσιν πῆμα θνητοῖσι βροτοῖσι

Νὺξ ὀλοή· μετὰ τὴν δ' Ἀπάτην τέκε καὶ Φιλότητα

Γῆράς τ' οὐλόμενον, καὶ Ἔριν τέκε καρτερόθυμον.

“Nefaria peperit Nox Ultionem, mortalibus dolorem, Dolum, Amorem, invisam Senectutem Litemque malam.”

Qui Noctis filiam nominat Ultionem, una cum malis mundi, quae omnia a Nocte pariuntur, sicut Ἐρινύες, quas “Furias” Latine dicimus, χθόνος καὶ νύκτος υἱάς.

Multa verba demum τοῦ νέμειν stirps (*νομ/*νεμ) peperit, sicut “numerus”, qui res dividit, aut αὐτόνομος, quod verbum ἀπὸ τοῦ αὐτοῦ ac τοῦ νόμου est – “liber” Latine diceremus-.

Andreas Latine interpretatus est

Scripsit Didacus et Franciscus Ticinensi



Profectae de profectura edita sunt!

  CULTUS
ANTIQUI MORES (VIII)
De vino
  ARS VIVENDI
SECUNDA MENSA
Colloquium de cibis, coquendo, et rebus culinariis... Latine!
  CULTUS
ANTIQUI MORES (vi)
De pistrina
  HISTORIA
CULTUS DEAE VESTAE VEL ΕΣΤΙΑΣ
Apud Graecos et Romanos maxime celebrabatur
  CULTUS
INVENTUM MIRISSIMUM IN TUSCIA
XXIV statuae effossae sunt...

 

Latine loqui disce!!


Subnotationes fient
ante finem Septembris.

==============

=============

AMICI EPHEMERIDIS: