Avrum Burg de consilio duarum civitatum irrito
Avrum Burg de consilio duarum
civitatum irrito
Die Presse: tecum de re publica
Israeliana colloqui velimus.
Avrum Burg: O rem molestissimam ! Nonne de
alia re colloqui licebit? sed ioco remoto: quid suffragiis
mutatur ? nihil. Ergo quaerere oportet: quomodo aliquid mutare
possumus? Quid mutabitur?
Nonne nihilo minus suffragia sunt habenda?
Pater meus, qui multos annos in re publica versabatur, dicere
solebat democratiam esse optimum quidem rei publicae statum, qui
– pro dolor - quinto quoque anno comitiis habendis
everteretur. Nam id, quod populus cupit vel sentit, ex suffragiis
minime apparet.
Quid est, quod populus cupit et sentit?
Plurimi dicunt partes sinistras non iam exstare. Tamen, sive
ad rationes spectamus, quae sunt inter religionem et rem
publicam, sive ad res oeconomicas, civitas in duas aequas partes
divisa esse videtur. Ex quo apparet cives a cogitationibus „sinistris“
minime abhorrere. sed eorum factio ex eo tempore, cum Itsak Rabin
occisus est, dissipata et quasi dissoluta est.
Nam ex comitiis nuper habitis cognoscitur nulla esse proposita
sinistris communia. Contra partes dextrae in eo consentiunt, quod
de Israelia Magna cogitant, non quin pacem velint, sed quia
pretium pacis solvere nolunt.
Anno MMII scripsisti non iam multum temporis esse
reliquum ad cursum mutandum. Hodie, in tanta coloniarum
amplificatione, quaeritur, num tempus ad duas res publicas
instituendas etiam suppeditet.
Consilium duarum civitatum moribundum esse videtur. Nondum
mortuum est, sed morbo gravissimo affectum.
Ergo exsequiae publicae dabuntur ?
(ridens) nescio, quisnam orationem funebrem habeat. Bipartitio
ideo moritur, quod Beniaminus Netanyahu eam procurat. Quod quidem
rhetorice tantum fecit. Altera optio est unam retinere rem
publicam: si id volumus, denuo duae nobis dantur optiones: aut
– nisi statum rei publicae commutaverimus – civitatem
habebimus, in qua altera pars imperat, altera servit, civitatem,
in qua dimidium civium opprimitur; aut civitatem habebimus, in
qua omnibus eadem iura sunt eaedemque libertates. Quae si
praestabuntur, non referet, quibus institutis id consequamur.
Quid de commutationibus sentis, quae in civitatibus
finitimis fiunt?
Anno MMX , cum spectavistis, quid in platea Tahrir gereretur,
vos ut cives Europaei animis incensis plausistis, cum homines pro
libertate pugnantes videretis. At nos hostes vidimus, nos vidimus
illos „fratres Mahumetanos“.
Forsitan nos – aliter atque Israeles –
meliores exspectaverimus eventus.
Sex mensibus abhinc proelio in Gaza facto illi fratres
Mahumetani inter nos et sodalitatem Hamas intercesserunt. Ex quo
apparet fratres Mahumetanos nobis maiori usui esse quam Mubaracum
praesidem priorem.
Nudius tertius lis inlata est in Avigdorem Lieberman,
qui minister fuerat rerum externarum. Quid ultra aget?
Quomodo iudices iudicaturi sint, nescio. Tamen puto quondam
fore, ut ille primas in re publica partes agere possit.
Num de uno atque eodem viro loquimur?
Certe quidem. Si XV abhinc annis praedixissem Arielem Sharon,
qui pater coloniarum appellatus est, Gazam omissurum esse,
insanum me esse dixisses. Si X abhinc annis praedixissem Ehudum
Olmert quondam fore virum, in quo sinistri suam spem ponerent,
dixisses mente me captum esse. Ergo censeo fore, ut Lieberman
quoque vestigia eorum sequi possit, si modo ad rem publicam
revertatur. Numquam enim in Israeliam Magnam iuravit; certe
paratus erit ad quasdam concessiones, etsi in fines anni MCMLXVII
se recipere renuit.
Scripsit Volfgangus Austriacus
|