LEONARDUS (IX)
Quid breviter scribi potest de praeclara imagine Leonardiana cognominata
Domina Lisa? Prope nihil. Tanta eius fama in orbe ut nemo sit quin cupiat
accedens ad Musaeum Louvrianum eam spectare. Leonardus tabulam ligneam
populeam pinxit annis MDIII et MDIV, ut periti existimant, tempore quo
tertio Florentiam redierat. Quiddam arcanum opus involvit. Illa femina Lisa
Gherardini esse traditur, quae fuit uxor Francisci Iucundi ex quo etiam
Iucunda cognominatur. Complures studiosi alias nobiles in ea agnoscunt,
tamen res in incerto manet. Nec satis comperta est causa cur tabula in
Francogallia servaretur. Alii aliter opinantur: sunt qui dicant Leonardum
pergratum pro hospitio sibi dato eam donavisse regi Francisco I, aliqui
artificem ipsum opus vendidisse vel discipulum Saladinum hoc fecisse post
magistri mortem. Utique valde pretiosa fuit Leonardo adeo ut picturam usque
ad finem secum retineret.
Femina picta sedet ad sinistram partem conversa; vultus tamen et oculorum
conspectus prope in fronte speculatoris videntur. Vestitus illius aetatis
collum et partem superiorem pectoris nudatos ostendit. Manus in ancone una
super alteram positae sunt. Imago muliebri coniuncta est locis retro
effictis quae periti agnoscunt in natura Tuscorum ubi artifex infans vitam
degit. Prospectus autem, res nova, ab alto depictus est. Unde oritur
dulcedo aspectus et lenis risus? Tenuitas colorum extrema circum os et
oculos quiddam secretum affert, qua re visus videtur eum qui spectat sequi.
Vario modo imago explanata est. Praeclara mansit ratio Freudiana ex qua
femina haberetur mater Leonardi, in quam amor Oedipicus causa suae
homosexualitatis esset. Alius eam interpretatur imaginem pictoris ab ipso
pictam, alius illius discipuli Saladini. Demum secretum Dominae Lisae idem
est atque ingenii Leonardi.
Scripsit Lydia Ariminensis
|