CONTRA ACTVM BARBARICVM
CONTRA ACTVM BARBARICVM
Diebus vix praeteritis quidam, cui nomen Vauro, in actu
diurnario libelli celeberrimi fictionem scenicam edidit
lineamentis blasphemiis et prodito riis. In hac scaena artifex
exagitatus sepulcrum cui apponitr nomen Jesu et scriptum supra
collocatum dicens se eo exire nequire quia non potuit se
ipsum iustificare, finguntur. Iustificatio hic
intelligentur est ut attestatio sanitatis suae regentibus
publicis praebenda. Auctor actus blasphemi, etsi laicus et a
religione alienus, in duas tamen errationes incurrit.
Prior: religio communis est cultus ut actus per tempora
confectus historicus qui involvit mores, indolem, cogitatione,
modum agendi et sentiendi apud gentes definitas (scilicet
europaeas). Nam sigillum huius cultus est progressus historicus
qui ipso facto habitus (indoles) factus est (scimus hunc habitum
verum esse prout inclinationes et directiones figat et per
tempora firmat. Instituatque. Hic regula aurea qua res iusta fit
est processus historicus, ubi progressio (scilicet clarificatio)
intelligitur confirmaturque per vitam (habitum factum).
Si igitur quocumque acto contra honc habitum agitur, contra
hanc identitatem historicam agitur (Hegel docet). Secunda:
religio est sensus animi profundi et, cum haec spernatur, hic
sensus demolitur (vide historiam Romanam). Hic sensus apud
plersoque est actus mentis et voluntatis, i.e. conscientia, qui
maeretur reverentiam, obsequium, verecundiam, eodem modo quo non
minore reverentia quam libet opinionem modum vitae determinantem
consideramus (vide voltarium vel potius Vulgo Voltaire).
Si, v.g., crimen ago contra aram patriam (symbolum gentium
generale), totam gravissime civitatem, quae hunc sensum
religiosum per tempora accepit (vide Vicum et Benedictum Croce),
vehementer et violenter conculco et protero. In utroque casu
actus barbaricus manifestatur.
Scripsit Joachim Grupposo
|