DE INGENTI CALAMITATE NEPALENSI
Carthaginem delendam esse
Quomodo
Vladimirus Putin est Hannibal Novus et Russia Carthago Moderna
“Carthago delenda est!”:
odio aeterno, haec verba clamitavit Gaius Plinius ante bellum
tertium contra Carthaginem. Urbs heac tribus annis circumsessa
est, dein adusque incensa per septemdecim dies. Populus Punicus
aut interfectus aut venditus fuerat ut servi Romanorum.
Dehinc, natio Punica non iam
erat, et Roma invicta videbatur.
Sed Carthago numquam vero
mortua erat; eius umbra, ut phantasma, se super Romam iugiter
iecit. Terroris mortisque Romani numquam obliti sunt atque
quomodo eorum devocator paene eos perdidisset. Fabulae de Punicis
multae erant, sicut ea de liberis oblatis ut sacrificia. Super
omnia, vultus singularis in mente Romanorum adhaesit: Hannibal
– barbarus, immanitas, flagellum deorum, qui Romanos osus est
atque Romanitatem ruere voluit. Ille qui patris sui
Carthaginisque gloriae causa ultione saevivit.
Sic de Hannibale et
Carthagine in fabulis Romanorum scimus. Fortasse Hannibal
sensatus intelligensque erat, fortasse Carthago opima beataque
erat, sed Romanis hoc non relatus est, quia Punici barbari et
hostes erant. Solum enim hodie, in mundo longe post Romam,
Hannibalem supra fabulas intellegere possimus (aut conamur). Sed
hoc non est quia in XXI saeculo homines meliores simus– natura
nostra per millennia non mutavit. Minime, hoc est quia Hannibal
nobis hostis non est.
Hostes nobis alii sunt et,
sicut Romani in antiquitate, eos peraeque odimus, metuimus, atque
non intellegimus. Per historiam Europae, vires tamquam Hannibal
multi fuerunt. Napoleo unus erat, Gulielmus II Imperator
Germaniae alius, atque Iosephus Stalin. Illi vires nefariorum
epitomae esse debuerunt, et omnia facienda erant ad eos pellendos. Contra
hostes istos, sensus populorum ciendum erat; hostes beluae erant,
monstra, barbari, et eos intellegere alio modo non necesse.
Hannibal Barca semper revenit,
et eum semper pellere necesse erat. Et hodie quoque, eius umbra
super mundum Occidentem revenit, hoc tempore in figura Vladimiri
Putinis.
Fabula de Putine (sic, fabula,
nisi fantasia) bene nota est: vir est perisulosus, intricatus,
liber, nobis absimilis, et ordini mundiali conditae (ab America
et Britannia) imminet. Putin non est tamquam terroristae Islamici
aut pirati Somaliani, nam fortasse arma militaria et potestatem
ad mundum “Atlanticum” scindendum tenet. Sed super omnia,
ille ideologiam visionemque mundi proponit quae cogitamentem
geopoliticum (post Bellum Frigidum institutum) provocant – ergo
multi occidentes, qui potestatem teneant, pavidi sunt.
Confiteor: sic, America non
est Roma, et Russia non est Carthago; sed analogia iacet in modo
quo unus alterum intellegit depingitque: paene omnia de
Carthago oculis in Romanis mala erant, et sic omnia nobis de
Russia videntur. Pro Putine persona juste explorata atque
intellecta (e.g. quare Putin suo modo vere agat), plerumque
hominum Putinem scit tamquam politici Americae, Britanniae, et
aliorum nationum Europae eum necesse scire postulent. Veritas de
Putine nobis non datur, modo fabula ad invidias nostras movendas
et animos accendendos.
Et inter metibus nostris,
voces politicorum (sicut Iohannes McCain, Victoria Nuland, dux
militaris Philippus Breedlove et alii “accipitres” in
Vasingtonia et Europa) continenter huc et illuc volant
clamitantque contra Putinem et eius patriam. Relatores quoque
narratum de Putine secus politicos instruunt (“The Pariah” a Newsweek,
“Cold War II” a Time, et “A web of lies” a The
Economist bona exempla sunt). Cum homo tantum male ostendatur
(tam effuse et saepe), eum alio modo videre et intellegere
difficile est. Et sic homo inimicus fit, haud quia vere inimicus
sed quia sic factus erat cum optiones nobis aliae essent.
Sed volumusne beluam novam
fingere et habemusne luxuriam tantam? Quot monstra facere
debeamus antequam ea nos perdunt? Egomet nescio, sed certus sum
nullum invictum esse – nos quoque.
Ne repetamus errata
praeterita nostra. Si vere homines humani et meliores in XXI
saeculo simus, necesse sit plus conscii de nobis ipsis fieri, res
ex historia malas discitas eicere, et pavoris miseriaeque
lapsionem evadere.
Nam terra nostra non iam
immortalis est – non si arma atomica teneamus – et alium
Hannibalem, aliam Catharginem Romamque, tolerare non potest.
Scripsit Martinus Alexander
|