Tempus quadragesimale
Tempus quadragesimale
Haec
quarta dominica quadragesimalis nos monet vitam nostram examinare
et ad Deum convertere. Qua propter haec dominica vocatur laetare;
cur ita? Quia per mysterium Pasquale Deus nos ducit e morte ad
vitam, e tristitia ad gaudium, ex aerumnis ad spem certam, a
nequitia in vitam cum sensu et cum spiritu.
In
Evangelio hodierno (Io 3, 14-21) legitur: Et sicut Moyses
exaltavit serpentem in deserto, ita exaltari oportet Filium
hominis. Hoc Evangelium coniungitur cum eo casu de quo
narratur in Numerorum Libro: Profecti sunt autem et de
monte Hor per viam, quae ducit ad mare Rubrum, ut circumirent
terram Edom. Et taedere coepit populum itineris ac laboris:
locutusque contra Deum et Moysen ait: Cur eduxisti nos de
Aegypto, ut moreremur in solitudine? Deest panis, non sunt aquae;
anima nostra iam nauseat super cibo isto levissimo. Quam ob
rem misit Dominus in populum ignitos serpentes, qui mordebant
populum, et mortuus est populus multus ex Israel. Et venerunt ad
Moysen atque dixerunt: Peccavimus, quia locuti sumus contra
Dominum et te; ora, ut tollat a nobis serpentes . Oravitque
Moyses pro populo. Et locutus est Dominus ad eum: Fac
serpentem ignitum et pone eum pro signo: qui percussus aspexerit
eum, vivet . Fecit ergo Moyses serpentem aeneum et posuit
eum pro signo; quem cum percussi aspicerent, sanabantur
(21, 4-9).
Idem
ac serpens, Iesus in altum tollitur ut omnis, qui credit in
eum, non pereat, sed habeat vitam aeternam. At hoc non
solum pertinet ad uniuscuiusque salutem, sed etiam Amoris magnum
mysterium ostenditur. Deus adeo genus humanum amavit ut Filium
suum unigenitum dedit eo consilio ut quicumque in Eum crediderit
non moriatur sed habeat vitam aeternam. Deus enim Filium suum in
mundum non misit ad condemnandum sed ut omnes per Eum essent
salvi. Quae est igitur Salus? Apostolus Iohannes recte respondet:
Qui credit in eum, non iudicatur; qui autem non credit, iam
iudicatus est, quia non credidit in nomine Unigeniti Filii Dei
(3,18). Deinde nobis dicit: Lux venit in mundum, et
dilexerunt homines magis tenebras quam lucem; erant enim eorum
mala opera (3, 19). Infortunate possumus lucem Christi
salvificam refellere. Id accidit cum postulamus nos esse vitae
nostrae unicos dominos, cum aestimanus per nos ipsos nostram
propriam claritatem adipisci, cum putamus, nullo adiuvante, nos
esse compotes ad beatam vitam inveniendam. Tunc demum nullo
salvatore egere credimus et virtutem Dei salvificam contemnimus.
Evangelista
ostendit causam cur quidam tenebras prae luce malebant: erant
enim eorum mala opera (3,19). Cum Christum in cruce
suspicimus, Dei amorem erga nos intellegimus. Haec est maxima
Amoris opera.
Scripsit Paulus Kangiser
|