Quid Vaclavus Klaus de statu Europae et de discordiis Ucrainianis senserit
Quid
Vaclavus Klaus ...
...
de statu Europae et de discordiis Ucrainianis senserit.
Die
Presse:
Unum
fere annum discordiis civilibus res publica Ucrainiana
vexabatur consiliis de pace adhuc in irritum cadentibus.
Quid tu suades?
Václav
Klaus:
Quam
primum agendum est. Sed non ita, ut alii rebus Ucrainianis
se interponant. Dissensiones non explicari possunt nisi
agendo et concedendo. Doleo, quod moderatores
Ucrainiani apti non sunt, qui ita faciant.
Equidem
expertus scio Tsechoslovaciam in duas partes divisam civitati
nostrae saluti accidisse. Quod primo rem vere insanam
putaveram; deinde cum intellexissem Slovacos vero
libertatis desiderio esse affectos, iam non dubitavi, quin
difficultates solvi non possent nisi re publica dividenda.
Similia etiam in Ucrainia fieri oportet.
Ergo
oportebit Ucrainiam dividere?
Nihil
suadeo, sed , quod ipse sum expertus, dico.
De
qua „parte altera“ loqueris? De seditiosis
an de Russia ?
De
hominibus, qui Ucrainiam orientalem colunt. Ceterum recte
quaesivisti de « discordiis civilibus“ , cum plerique
de „discordiis, quae sint inter Ucrainianos et Russos“
loquantur. Quod ego quidem corrigere soleo.
Non
est dubium, quin in finibus Ucrainiae pugnetur. Neque
dubium est, quin Russi huius contentionis participes
sint.
Minime.
Haec contentio Europaeis Americanisque cum Russis
est.
Vicariamne
eam contentionem appellas?
Causa
mali in ipsa Ucrainia quaerenda est. quam si comparas cum aliis
civitatibus, quae antea sub dicione communistarum fuerunt,
civitatem Ucrainianam parum profecisse facile intelleges. Nam
civitas Ucrainiana semper erat divisa. Nunc autem res in tanto
sunt discrimine ideo, quod Ucrainiani coacti sunt
decernere, utrum ad Europam occidentalem an ad Russos
pertinere vellent. Ita autem fit, ut Ucrainia divellatur.
At
nemo Ucrainianos coegit, ut alterius partes sequerentur.
Immo
certe! Ab initio id agebatur , ut Ucrainia vel Unioni Europaeae
vel foederi Atlantico ascisceretur.
Nemo
id dicit. Id tantum agitur, quomodo Ucrainia propius ad
Unionem Europaeam accedere possit.
Quod
ego dubito. Res publicae Europae orientis hoc accessu semper
utebantur, ut Unionis participes fierent.
Discordiae
ortae sunt, cum anno MMXIII exeunte de illo accessu disputaretur.
Nonne tum demum ex discordiis bellum factum est, cum
Chersonnesus a Russis occupata est?
Equidem
non ita sentio. Tantum abest, ut Russos vel Vladimirum Putin
defendam, ut nullae rei nisi veritati studeam.
Russi enim Chersonnesum non sponte, sed
quasi inviti occupaverunt.
Cur?
Ceterum
Chersonnesus minime ad Ucrainiam pertinet. Quae res tibi non
fuerit ignota. Chersonnesus semper Russorum
erat. Quae tamen non occupata esset, nisi res
Maidanianae gestae essent.
Praeses
rei publicae quondam fuisti. Quid tu facias, si a
finitimis pars tuae terrae occupetur?
Hoc
interrogatum non probo. Sed ego quidem non tulissem res
adeo progredi. Iam pridem cum seditiosis collocutus essem.
Quod ii scilicet non fecerunt, qui Ucrainiam regunt.
Sed haec est prima causa malorum.
Tamen
sequebatur, ut Unio Europaea Russiam sanctionibus afficeret. Quid
de istis sanctionibus censes?
Mihi
quidem non probantur, quia Russi auctores belli non sunt.
Utri
illae sanctiones magis nocent, Russis an Europaeis?
Russis
quidem, quamquam etiam apud nos multi sunt, qui eas
sanctiones aegre ferunt.
Aliquando
dixisti statum Europaeae Unionis mutari necesse esse. Quid
hoc sibi vult?
Status
Unionis Europaeae in discrimine est. Nescio an nos, qui tot
annos sub potestate communistarum degerimus, veluti acrioribus
oculis id videamus. Status Europae omnino commutandus est.
Quem quasi novis ornamentis afficere non iam sufficit .
etiam aetate communistica exeunte cum multae quidem
res corrigerentur, ego dixi non iam rebus corrigendis, sed
civitate commutanda opus esse. Qua commutanda et hoc
tempore opus est.
Qualis
Europa tibi ante oculos versatur?
Variis
modis consociatio Europaea fieri potest. Equidem
consociationem probo, veluti cancella sublata et alia. sed
ubi ex Communitate Europaea Unio facta est –
littera C in U mutata – res in peius cecidere.
Num
malum id est, si civitates Europaeae artissime consociantur?
Si
id fiet, civitates ipsae tollentur. Non est mirum,
quod ista semper dicta audiuntur: „Europa regionum“
vel „Europa Europaeorum“. At ego Europae
civitatum faveo.
Sed
res non ita se habet, ut illae civitates ex tabulis
deleantur. Tamen nostris temporibus multae sunt
difficultates, quae a singulis civitatibus superari non iam
possint.
Quod
vehementer nego. Sunt ista somnia vana moderatorum.
Civitatibus nobis opus est ad democratiam sustinendam.
Civitatibus sublatis democratia non iam exstat.
Cur
non?
Quod
democratia esse non potest sine demo, id est, sine populo.
At non est populus Europaeus. Ego non sum Europaeus. Ego
sum Pragensis, Boius; praeterea pertineo ad Europam mediam, ad
Vindobonam, Cracoviam, Mediolanum , non ad Helsingissam,
Olisiponem, Athenas, Panormum. Deinde sum Slavus , postremo
fortasse Europaeus, sed haec identitas parum valet. Non cognosco
Finnorum vel Hiberniorum vel Graecorum similitudinem.
Milos
Zeman, successor tuus, post insidias illas Lutetianas
dixit immigrantium multitudinem in patrias remitti
oportere. Quid tu de ea re censes?
Primo
ad principium huius disputationis redeundum est.
Quod
principium?
Gubernatores
nostri vehementer in eo errabant, quod parati
erant tantam advenarum multitudinem in Europa
occidentali excipere. Graviter erraverunt, quod
operarios e Turcia aliique terris ad se invitaverunt
Europaeis quosdam labores scilicet recusantibus.
Num
ea res ad Tsechiam quoque pertinet?
Parum
quidem. Aetate communistica immigratio – ut
aliae res – vetita erat. Praeterea patria mea
pauperior est quam Germania, sed summum malum est cultuum
illa morumque permixtio, qua omnis civitas perit.
Post
insidias Lutetianas statim adfuerunt, qui civibus
accuratius custodiendis studeant. Nonne hoc modo fundamenta
liberae civitatis evertuntur ?
Certe.
Timeo, ne Nonae Ianuariae MMXV Europaeis aeque
sint perniciei ac III.Id.Sep.MMI Americanis
fuerat. Ceterum dico : “ego non sum Charlie, ne
je suis pas Charlie”. O rem pravam !
Quid?
Nonne nos coniunctos esse ostendere oportet cum iis,
qui per insidias necati sunt?
Non
est dubium, quin ea res tristissima fuerit. Sed eodem
die in Nigeria duo milia hominum trucidat sunt nullo eius
rei mentionem faciente. De hoc scelere tacetur milibus
chiliometrorum scilicet intermissis. Tantam
simulationem vix ferre possum. Causae
insidiarum illarum fuere permixtio cultuum ac morum,
multitudo immigrantium, denique verba falsa
moderatorum nostrorum.
Bene
memini conventus cuiusdam Europaei, qui eodem tempore actus
est, cum primum magna Africanorum multitudo in Europam affluxit.
Cum Iacobus Chirac, qui tum praeses Francogalliae fuit, de nulla
re nisi de securitate locutus esset, ego haec respondi:
„num putas id nobis usui fore? Nonne difficultates
ortae sunt a rationibus politicis, quibus illi
homines ad nos quasi invitantur?“ tum Chirac
clamavit : « Klaus civitatem socialem tollere
vult ! »
Recte !
nam socialismus Europaeus prima est causa malorum.
Scripsit Volfgangus Austriacus
|