Cor hominis,
Cor hominis, templum Dei
Primum
Christianorum templum, consecratum postquam persecutiones
cessarunt ope Constantini, qui baptismum susceperat, fuit
Basilica Salvatoris. Haec imperatoris iussu exstructa est; a
saeculo autem XII Basilica Sancti Ioannis appellatur, quia exinde
monachi Sancti Ioannis Baptistae et Sancti Ioannis Evangelistae
hoc templum servare coeperunt. In illo cathedra est Summi
Pontificis, prout episcopi Romani, qui ceteris totius mundi
episcopis in charitate praesidet. In hoc quoque templo, nunc
Basilica Sancti Ioannis Lateranensis nuncupato, quinque concilia
oecumenica congregata sunt.
In
evangelio legimus Christum mercatorum boves et oves et columbas
de templo flagello expulisse et nummulariorum mensas subvertisse,
quia templum Dei, ubi solum ad Deum preces mittendae sunt,
mercatus ab Iudaeis factum erat (cf Io 2, 13-22). Exinde Iesu
Christi iudicium et damnatio in crucem subito orta sunt.
Interrogatus autem qua auctoritate ita fecisset, Iesus repondit:
“Solvite templum hoc, et in tribus diebus excitabo
illud”. Et non de templo lapideo loquebatur, sed de corpore
suo, quod intra tres dies resurrecturum erat. Iesus templum
appellat domum Patris sui, memor quod dixerat Isaias: “Domus
mea domus orationis vocabitur cunctis populis” (Is 56, 7).
Quapropter communitatem nostram ecclesialem omnibus refugium
oportet praebere, unde nemo sit sepositus, ubi infirmorum
aerumnas et dolores exaudiamus. Christianismus aperit vias ad
Regnum Dei, quibus mundus humanior et fraternior sit, atque ita
salutem sempiternam acquirere possimus.
Sed
etiam templum Dei est cor hominis. Paulus etenim scribit ad
Corinthios: “Nescitis quia templum Dei estis, et Spiritus
Dei habitat in vobis?" (I Cor 3, 16). Praeterea Deus est ubi
sunt duo vel tres congregati in nomine Iesu (cf Mt 18, 20). Talis
est familia a Concilio Vaticano II “ecclesia domestica”
appellata (Lumen Gentiun 11); ibi enim coniuges Christiani,
virtute sacramenti matrimonii, in nomine Dei cohabitant.
Ergo
quaerendum est cur, si unusquisque in corde suo vel in
propria familia Deum adorare potest, obligatorium sit missam
dominicalem adire? Respondendum est Iesum non nobis salutem
afferre separatim; sed populum sive communitatem institutum esse,
quae una cum eo in communione vitam degat. Ut familiis domus, sic
templum pro Dei familia. Dolemus igitur quod non omnes catholici
missam dominicalem rite et communiter servent.
Compendium
excerptum ex Patris Iosephi I. Del Col SDB homilia Hispane
exarata et in festivitate Dedicationis Basilicae
Sancti Ioannis Lateranensis habita convertens
Scripsit Paulus Kangiser
|