Vere resurrexit?
Vere
resurrexit?
Multis
in Novi Testamenti locis agitur de Christi resurrectione (inter
alios Io 20, 1-9; Mt 28, 1-6). At vere resurrexit?
Si
scientificam probationem quaerimus, nulla reperietur. Sed testes
plurimi sunt qui vel singuli vel gregaliter Christum resurrectum
viderunt aut ex iis, qui ipsum viderunt, testimonium audierunt.
Iam anno fere vicesimo post Christi mortem invenitur omnium
veterrimum testimonium a Paulo apostolo transmissum: “quia
sepultus est, et quia resurrexit tertia die secundum Scripturas
et quia visus est Cephae, et post hoc undecim: deinde visus est
plus quam quingentis fratribus simul: ex quibus multi manent
usque adhuc, quidam autem dormierunt” [id est, mortui sunt]
(1 Cor 15, 3-6). Non igitur rumor, sed certa traditio est nobis
in Scripturis. Pluries Iesus resurrectus apparuit usque ad diem
quo ad caelum ascendit.
Qui
resurrectionem negant plerumque putant discipulorum et credentium
autosuggestionem fuisse; si ita fuisset, miraculum iudicares
quasi ipsam resurrectionem. Quomodo enim fieri potuit tot homines
in locis multis et diversissimis eadem allucinatione sive mentis
errore idem vidisse? Praeterea apostoli post Christum crucifixum
nullam resurrectionis spem habuerunt, neque dici potest eos
vidisse quod sperabant.
Si
Christi resurrectio defuisset, Christianismi initium et prompta
diffusio maximum mysterium esset, quod difficillime enodaremus.
Omnes
credunt in Christi mortem, sed Christiani in Christi quoque
resurrectionem. Sine autem resurrectione, Ecclesiae fundamentum
evanuisset. Propter Christum dicere possumus vitam non morte
deleri, sed contra, ex eo in mundo spem et beatitudinem habemus.
Quocirca Paulus: “Nunc autem Christus resurrexit a mortuis
primitiae dormientium, quoniam quidem per hominem mors, et per
hominem resurrectio mortuorum. Et sicut in Adam omnes moriuntur,
ita et in Christo omnes vivificabuntur (1 Cor 15, 20-22).
Qui
in resurrectionem credimus, cottidie pugnamus contra omnes “mortes”
quae hominis vitam laedunt, ut sunt, verbi gratia: violentia,
potestas praepotens, quae subiugando et abutendo gaudet.
Iesus
primus inter fratres resurrexit. Quaerendus igitur est Christus
in Evangeliis atque in Eucharistia; et exemplo suo, Christianis
vitam oportet degere, exempli causa offensoribus ignoscendo et
infirmis inserviendo. Spes denique in resurrectionis promissionem
servanda est nobis.
Excerptum compendiarium ex Patris Iosephi
I. Del Col SDB homilia, die Dominica Paschali habita
Scripsit Paulus Kangiser
|