De Monacho qui oculo uno caecus factus est
De Monacho qui oculo uno caecus factus est
Piissima monachorum fraternitas in vetere
monasterio, ad nemus posito, aevum suum degebat; in preces,
lectiones humilesque operas a suis regulis praescriptas
incumbebant; apud eos excellebat Theodorus, Virgini valde devotus.
In Virgine Maria veneranda eiusque
virtutibus agnoscendis multos annos impenderat; per preces haec
noscere intendebat sanctorumque opera attente legebat; quanto
vehementius precabatur, eo magis devotio augebat et quanto
amplius legebat, eo magis cognoscendi desiderio alliciebatur.
Cum alia, tum ea Pauli apostoli dicta
magnopere excogitabat: Quod oculus non vidit nec auris audivit,
nec in cor hominis ascendit, quae praeparavit Deus his, qui
diligunt illum[1]; postquam diu
multumque elucubravit, hanc conclusionem sibi proposuit: “omnia
profecto de Virgine scripta non satis sunt quam ut suas virtutes
videamus; utinam oculis meis olim eam videre possim!”.
Haec igitur
cogitatio in capite haerebat; hoc desiderio mane surgebat, nocte
dormitum ibat; etiam in laborando suspiratus edebat: “si vix
semel videre possim!”; neque in precibus suis aliter postulabat
quam ianua celestis ab eo crebro pulsata aperiatur.
Etenim olim nocte
humilis sua cella illuminata est; monachus subito experrectus,
coram se angelicam effigiem vidit dicentem: “Ego sum, Theodore,
Angelus qui te custodit; Regina Caeli continuas preces audivit
rogatumque tuum considerare voluit; tamen si vis Eam contemplare
-quod viventibus immeritum putatur- magnum expiationis causa
pretium dabis: oculo tuo dextro caecatus eris; visne id fieri?”.
“Id unum a me
petitur!”, monachus secum cogitavit et statim respondit:
“Utique, libens
volo”.
Angelus annuit,
brachia extendit monasteriique parietes se prodigialiter e
conspectu abdiderunt; dupla fit illuminatio, cella ignotis
odoribus suavissime fragravit; musice mirifica audiebatur;
Deipara, antecedentibus angelis, mirum in modum se praesentem
ostendit, oculos ad Theodorum direxit eique amabiliter subrisit;
omnium pulcherrima erat subrisio; fortunatus exsultantem animum
tenebat; post punctum temporis illuminatio imminuta est, Virginis
visio paulatim evanuit, Theodorus in tenebris permansit.
Adeo laetus erat
ut dormire non posset; nihil unquam in memoria eiusmodi impressum
reliquerat; cum vero primi solis radii per fenestram multo mane
introierunt, tum demum se per oculum dextrum sensit iam non
videre.
Reliqui monachi
illius, qui nocte validus cubitum ivit et mane incomperta causa
luscus experrectus erat, valde miserabantur; mirabantur quoque
eum tristem non esse sed supra solitum laetissimum, nam Theodorus
nemini quae evenerant patefecit.
Multis annis
transactis, Theodorus semper beatus et memor caelestium, quae in
terram ante oculos suos descenderant, animarum vitam degebat;
oculo valido utebatur et, cum prae oculo caeco periculum
susciperet, sibi dicebat: “operae pretium fuit; nam hoc nihil
est prae illo vultu subridenti”.
Omnia, quae in
terra mirantur homines, ei sicca et vacua videbantur; solis
occidui colores vel lucem, quae per fenestras vitreas penetrabat,
nihilo exsistimabat, nam cum Mariae vultu non erant comparanda;
organi harmonia susurrus ei videbatur, postquam musicen caelestem
audiverat; floresque omnes vernales minime aroma simile ac illud,
quod in cellam nocte illa benedicta penetravit, efflare poterant.
Antiquum
desiderium in pectore renatum est: “ut Eam -sibi dixit- denuo
videre possem!”; et iterum precibus vehementibus gratiam unicam
petivit.
Ut prius
acciderat in cella apparuit lux supernaturalis et deinde Angelus:
“Theodore,
denuo ad venio; si Eam vis iterum contemplare, maius quam prius
sacrificium ages, nam altero oculo etiam caecatus eris; visne id
fieri?”.
Monachus
periculorum, quae ob oculum deficientem susciperat, parumper
meminit; nunc omnino se caecum fore, at fortissimus fuit amor et
impavide respondit:
“Utique volo,
nam Mariam videre, quamvis punctum temporis, satis praemii est
quam ut caecus omnino in reliquam vitam ambulem”.
Similiter quam
acciderat, fugacem Virginis vultum comtemplare potuit, sed beatus,
faustus, laetus.
Theodorus in
obscura sua cella diu multumque nuperrima visione se delectavit
et meminit sibi curandum esse quae ad caecitatem pertinerent; cum
vero recentem beatitudinem cum futuro cruciatu mens sua
commiscuisset, paulatim se somno dedit.
Eum campanae
tinnitus per monasterium percurrens somno excitavit; statim lecto
desiluit et -o miraculum!- visione utebatur; immo, uterque oculus
validissimus erat; fenestram aperuit, arva viridia et caeli
splendorem et flores, qui hortum ornabant, libens intuitus est.
Oculi visio antea
deperdita nunc erat restituta.
Theodorus cum
laetitiae lacrimis in capellam gratias acturus cucurrit; omnes
circumstantes sanatum esse mirabantur; tunc monachus quae
acciderant enumerate descripsit; obstupefacti monachi Theodori
laetabilem cellam, quae etiam tunc Virginis transitu suaviter
odorata erat, piissime adierunt.
Senex et sapiens
abbas magnopere commotus monachis haec verba fecit:
“Daemonium,
mendacii pater, quae promisit ea nunquam dat; Deus vero semper
plura dat quam petimus atque Virgo, ut dicere solemus, ei, qui
ovum Illi dedit bovem redonat; ne igitur fratres vereamur nos Deo
dedisse; Ipse dixit Iugum meum suave et onus meum leve est[2]; hoc miraculo nos sumus edocti ut Mariae
Sanctissimae confidamus Eamque, ut filii, magis magisque amemus.
Theodorus vero ab
superno munere confirmatus patienter egit vitam terrenam, diemque
speravit quo se vocatum iri ut Deum una cum Matre Eius in
aeternum contemplaret.
Beatus monachus
in sanctitate et aetate provecta vitam finivit; fama est eum
usque ad diem extremum litteras quam minusculas facile legisse;
etiam fertur monachum alium tam mirifica visione unquam gavisum
esse.
Narratio excerpta ex fasciculis menstruis
c.t. Heraldos del Evangelio, No33, Abr., 2006
Vernacule scripsit Bárbara Honorio
Aliquot verba dempta sunt quo facilius
lectio fieret cursoria.
Scripsit Paulus Kangiser
|