Prolegomena de homosexualitate
Prolegomena de homosexualitate
(ex
opusculo c.t. –Hisp.- ‘La Homosexualidad’ ab auctore
Ferdinando (Fernando) Chomalí, Episcopo Auxiliari Iacobopolitano).
Nostris
diebus saepe de homosexualitate disseritur vel in parlamentis,
ubi lex de homosexualium unione civili rogatur, vel etiam in
Exercitu Statunitensi, ubi hi celari cogebantur; quapropter
opportunum videtur aliqua de hac re proponere ut meditemur:
1.- Apud Ecclesiam
Catholicam homosexuales eadem dignitate gaudent ac heterosexuales
neque idcirco licitum est cuiquam ob hanc causam eos vexare.
2.-Vir
aut femina est homosexualis si cupiditas erotica, aetate adulta,
ad eumdem sexum se protendit; plerique homosexuales sexu cum sui
similibus utuntur.
2.-1.-
Vir effeminatus non est necessarie homosexualis neque mulier
virili specie praeiudicanda est lesbiana.
2.-1.-
Vir homosexualis et transsexualis eo differunt quod hic adpetit
alterum virum velut si dissimilis esset; ille autem conscius
quaerit alterum sui similem; de transsexualitate autem non est
impraesentiarum tractandum.
2.-
2.- Certa distinctio habenda est inter eos, qui sunt effeminati
et eos, qui in actus homosexuales incidunt; non enim omnes
effeminati sunt homosexuales neque ii, qui homosexualitatem
exercent, videntur semper effeminati.
2.-
3.- Effeminatus est homosexualitati proclivis, neque tamen
necessarie homosexualis.
3.-
Quoniam homines nascuntur aut mares aut feminae nusquam invenitur,
ut aliqui postulant, sexus qui dicitur tertius; quae veritas,
quamvis conspicua sit, expresse dicenda est.
3.-1.-
Humanum ovum a prima conceptione sexu differt nam mares habent
chromosomata XY et feminae XX; homo igitur statim ut generatus
est, sexum habet alterutrum. Corpus humanum ex sua biologia ab
initio praeparatum est ut sit aut vir aut femina.
3.-2.-
Scientifici investigant quomodo hominum sexualis indoles
peculiares mutationes efficiat in virile aut muliebre cerebrum,
ita ut habitu atque intellectu aliquatenus differant.
4.-
Non solum sexus biologicus sed etiam sexus psicologicus
considerandus est; a sexu psicologico identitas sexualis evenit
adeo ut hominibus certum sit sexum alterutrum habere.
5.-
Pueri effeminati saepe crescunt cum mater nimis tutelaris
anxsiaque se praebuerit, atque pater parum momenti educationem
fecerit; ex his condicionibus puer praedispositus saepe evenit ad
indolem homosexualem.
5.-
1.- Quod multi homosexuales post idoneam therapiam suam veram
identitatem reppererint, id obstat quominus huius rei causae
habeantur geneticae atque immutabiles.
5.-
2.- Proclivitas ad homosexualitatem nunquam e voluntaria optione
evenit, neque idcirco ii, qui talem proclivitatem gerunt, putari
possunt sua sponte perturbati; et quoniam de hac re libertate
carent, absunt a culpa.
6.-
Veritatis iustitiaeque recta consilia ad omnes homines pertinent,
qualiscumque sit cuique proclivitas sexualis.
6.-
1.- Homosexualitas hominum libertatem et intellecum non delet,
ita ut quisque eligere possit quomodo vitam suam sub illa
condicione degere velit.
6.-2.-
Iniuriam homosexualibus inferret qui affirmet eos praedestinatos
esse in certam vitae consuetudinem, velut si compotes sui non
essent.
6.-
3.- Nostrorum actuum bonum aut malum iudicatur sub libertatis
conspectu; qua de causa homosexuales actus sunt iudicandi non a
sexuali proclivitate sed ab ipsa moralitate, sicut in reliquis
humanis actibus.
Mons.
Fernando Chomalí, (coautores M.A. Carrasco, M.M. Ferrer, P.
Johnson, Chr. Schnake): ‘Algunas Consideraciones para el Debate
Actual acerda de la Homosexualidad’, Primera Parte:
Antecedentes Científicos, Facultad de Medicina, P. Universidad
Católica de Chile, Reimpresión, agosto de 2010.
Paragraphi
supradictae non sequuntur huius operis ordinem, neque sunt ad
litteram in Latinitatem conversae.
Scripsit Paulus Kangiser
|