Quid Europa a Christianismo acceperit?
Quid Europa a Christianismo acceperit?
En decem argumenta de Latinitate deque cultu civili Europaeis
proposita meditandi causa, ex opere studiosi Hispanici Dalmatii
Negro:
1.- Lingua Latina valde usualis fuit usque ad saeculum XVII,
et ab Europaeis edoctis pernota usque ad saeculi XX primos
decennios, ex qua linguae Romanicae descendunt; at cultura (sive
animicultura) graecoromana una cum iure Romano in oblivionem in
ipsa Europa nunc cadit. Historia Europaea vix narrat res gestas
quae annorum duo milia et quingenta abhinc acciderunt.
2.- Christianismus civilizationis graecoromanae ab intestato
in suis primordiis heredes fuit, et simul Graecos atque Romanos
novum mundum spiritalem et personalem docuit; exinde animam
Europae alteram dedit.
3.- Christiana religio (sensu hodierno), ex qua orta est
civilizatio Europaea, nunc ubique refellitur, eodemque in casu
invenitur lingua Latina.
4.- Aliud est Christianum non esse (nemo enim est coactus),
aliud negare Christianismum historiae Europaeae participem
fuisse; Europa memoria historica careret nisi religionem
Christianam etiam nunc adesse intellegerimus.
5.- Identitas sive personalis sive collectiva vel nationalis
eget rerum gestarum recordatione; at nunquam antea in humana
societate pugnatum est ad omnem religionem atque linguam
historicam delendam, ut in hodierna Europa.
6.- Cultura dicitur meditationes et opiniones vel ex fide vel
ex hominum mentibus ortae, quae plerumque cum moribus vel
religiosis sunt consentaneae; civilizatio dicitur exterus vultus
culturarum, quae in historia universali separatim possunt
considerari; Christianismus non est idem ac cultura, quae est
opus humanum, et idcirco omnis cultura potest quodammodo
christianizari, neque umquam fuit nec erit Christianismi cum
Europa plena congruentia, nam haec est ager finitus, ille religio
ad orbem terrarum intendens.
7.- Historia Christianis est propria sedes, quandoquidem de
redemptione deque humani generis cooperatione cum Dei voluntate
agatur; veteribus autem propria sedes erat Natura.
8.- Per Arabes Muslimos Graeci philosophi saeculo fere XI ab
Europaeis quidem noti sunt; tamen saeculo XIII Muslimi religionem
suam cum philosophia pugnare statuerunt; Algacelus enim,
qui doctrinam Muslimam in Persia sectabatur, librum de
Philosophia delenda scripsit; exinde Islam a philosophia omnino
discessit; Islam simul est religio et societas et respublica,
cuius propositum est orbem terrarum islamizari.
9.- Non desunt qui Europam semichristianam et simul
semislamicam patienter cernunt futuram.
10.- Historia pendet (rebus prosperis aut adversis) ab idearum
virtute, quae hominum actiones movet et culturam atque
civilizationem conficit. Europaei videntur sibi proposuisse,
usque a secundo bello mundano, ut historiam suam refellerent; sed
historia Europaea est plerumque eadem ac idearum, quae lingua
Latina et Graeca maxime expressa sunt.
Haec excerpta sunt ex libro (Hisp.) c.t. "Lo que
Europa debe al Cristianismo", a Dalmatio (Dalmacio) Negro
scripto, Unión Editorial, tertia editio, 2007. Argumenta
supradicta non sequuntur huius operis ordinem, neque sunt ad
litteram in Latinitatem conversa.
Scripsit Paulus Kangiser
|