Histrionica Ravennae spectanda
Histrionica Ravennae
spectanda
Expositio magni momenti nomine “Histrionica”
Ravennae, in regione Italica Emilia Romaniaque parata est, quae
usque pridie Idus Septembres publico ostendetur. Locus maxime
idoneus apparet: Ravennae non solum nostra aetate spectacula
theatri aguntur quae magni existimantur, sed etiam antiquitus, ut
quidam scriptor testatur : “Romani pars plebis Romanae in circo,
pars populi Ravennae in theatro sunt”. In hoc oppido apud
aedificia Sancti Nicolai spectandum propositae sunt personae
histrionum quibus Romani usi sunt in partibus agendis: quamquam
personae ligneae vel coriaceae quibus histriones induti sunt,
perierunt, tamen earum imagines in operibus tessellatis, in muris
pictis Pompeiorum, in lucernis, in parte extrema suggrundarum
nobis traditae sunt. Plurima autem antefixa ornamenta templorum,
plurima oscilla personarum forma nobis pervenerunt.
Cur tot personarum imaginibus Romani usi
sunt? Personae a ludis scaenicis Italicis et Tuscis ortae sunt.
Tamen non praetereundum est quin a saeculo III a. Ch. n. etiam
comoediae et tragediae Graecorum in tota Italia notae sint,
deductis coloniis in Magnam Graeciam Siciliamque; immo, Tusci qui
maxime delectabantur ludis scaenicis, fabulas Graecas in Romanos
divulgaverunt.Hoc a scaenis tragicis et comicis probatur quae in
crateribus, hidriis, amphoris aliisque vasis fictilibus pictae
sunt.
A temporibus antiquissimis in Italia varii
ludi scaenici acti sunt: fescennini apud Tuscos, atellanae in
Campania. Ab atellana ortae sunt personae comicae fingentes mores
et hominum aetates: Maccus, servus avidus et fraude callidus;
Pappus, senex stultus, Bucco, homo gloriosus, Dossennus, homo
gibbus et pravus. Pompeiis quindecim personae e gypso factae
huius generis inventae sunt: putandum est eas factas esse in
artificis officina ac functas esse exemplaribus adhibitis ad
effingenda ornamenta sed etiam ad aptandas personas histrionum.
Ab atellana, ut videtur, figurae in fabulas palliatas ac togatas
quarum maximi scriptores Plautus et Terentius fuerunt, translatae
sunt. Non solum personae comicae sed etiam tragicae plurimae
inventae sunt. Satis constat omnes dicatas esse Baccho propterea
quod a Dyonisiis ludis in Graecia fabulae in theatris exortae
esse videntur. Romani, ut archaeologi putant, his imaginibus ad
avertenda mala et infortunia usi sunt.
Scripsit Lydia Ariminensis
|