SANCTI FRANCISCI ITINERARIVM (
SANCTI FRANCISCI ITINERARIVM (III)
Egressus quondam ad meditandum in agro, cum
ambularet iuxta ecclesiam sancti Damiani, quae minabatur ruinam
prae nimia vetustate, eamque causa orationis intrasset,
prostratus ante imaginem Crucifixi, non modica est in orando
suavitate repletus. Cum autem oculis intenderet in crucem Domini,
vocem de ipsa cruce ad se miro quodam modo dilapsam corporeis
audivit auribus ter dicentem: „Francisce, vade, repara domum
meam, quae, ut cernis, tota destruitur!”. Ad cuius stupendae
vocis commonitionem mirificam vir Dei primum quidem perterritus,
dehinc gaudio et admiratione repletus, protinus surrexit, totum
se recolligens ad perficiendum mandatum de reparanda materialis
ecclesiae domo, etsi principalis intentio verbi ad eam ferretur,
quem Christus sui sanguinis acquisiverat pretioso commercio (Act
20, 28), sicut eum Spiritus Sanctus postea docuit, et ipse
familiaribus erat revelaturus.
Mox
itaque cunctis argenteis pro Christi amore distractis, ecclesiae
praefatae sacerdoti pauperi ad illam reparandam et pauperum usum
pecuniam obtulit, eum rogans, ut se illic ad tempus morari
permitteret.
Acquiescente
autem illo de mora, sed timore parentum recusante pecuniam, verus
ille iam pecuniarum contemptor, in quandam fenestram pondus
metalli proiecit. Sentiens autem, ex hoc adversum se patris
concitatum esse furorem, ut irae locum daret (Rom 12, 19), diebus
aliquibus in quadam occulta fovea ieiunans oransque latuit, et
tandem
spirituali quadam repletus laetitia et virtute indutus ex alto (Luc
24,49), fiducialiter prodiit et oppidum intravit. Quem cum
iuvenes cernerent facie squalidum et mente mutatum ac per hoc
alienatum putarent a sensu lutoque platearum velut stultum
impeterent et clamorosis ei vocibus insultarent, famulus Domini
nulla prorsus fractus vel mutatus iniuria, ut surdus transibat in
omnibus.
Prae
omnibus autem pater eius furens ac fremens, tamquam si naturalis
esset miserationis oblitus, pertractum domi filium verberibus
angere coepit et vinculis, ut corpus eius per molestias atterens,
ad mundi blanditias animum inclinaret. Experientia tandem certa
cognoscens Domini famulum ad quaecumque aspera pro Christo
perferenda promptissimum, cum liquido cerneret, eum revocare non
posse, coepit eum coagere, ut coram episcopo civitatis in manus
eiusdem patris renuntiaret hereditario iuri omnium facultatum. Ad
quod exsequendum Dei servus ultro se offerens, mox ut pervenit ad
praesulem, statim vestimenta cuncta deposuit, amore illius nudari
non horrens, qui nudus pro nobis in cruce pependerat.
Ita
solutus vinculis terrenarum cupidinum, cum, civitate relicta,
securus et liber laudes Domino in medio nemorum Francica lingua
cantaret, occurrentibus sibi latronibus, magni Regis praeco non
timuit, nec a laude cessavit, utpote qui viator seminudus et
vacuus erat et apostolico more gaudebat in tribulatione (2 Cor 7,4).
Postea vero humilitatis amator ad obsequendum leprosis se
transtulit, ut cum
miserabilibus
et abiectis personis servitutis iugo se subderet, sui mundique
contemptum perfecte prius ipse disceret quam alios doceret.
Cum
autem prius eos super omne hominum genus horrere soleret, diffusa
in eum copiosius gratia, corde tam humili se illorum mancipavit
obsequiis, ut lavaret vel pedes et ligaret ulcera et educeret
putredinem et saniem abstergeret. Inauditi quoque fervoris
excessu ulcerosarum plagarum ruebat in oscula, os suum ponens in
pulvere, ut saturatus opprobriis (Lam 3, 29. 30), carnis
supercilium legi spiritus subiceret et sui dominium possideret
pacifice.
Cum
igitur iam esset in Christi humilitate fundatus ac paupertate
dives, quamquam nil prorsus haberet, reparationi tamen ecclesiae,
iuxta datum sibi e cruce mandatum, adeo sollicite coepit
intendere, ut et corpus attritum ieiuniis oneribus lapidum
subderet et subsidia non abhorreret deposcere etiam ab eis, apud
quos consueverat abunde conversari. Devotione quoque sibi
assistente fidelium, qui praeclaram in viro Dei iam coeperant
novisse virtutem, non solum sancti Damiani, sed etiam sancti
Petri et Virginis Mariae ruinosas derelictasque resarcivit
ecclesias, ut quae per eum in posterum Dominus spiritualiter
operari disponeret, ea sensibili foris opere arcane praesignaret.
Etenim
instar reparatae triplicis fabricae ipsius sancti viri ducatu,
iuxta datam ab eo formam, regulam, doctrinam triformiter
renovanda erat Christi Ecclesia, sicut vox ad eum facta de cruce,
tertio replicans de domo Dei reparanda mandatum, praeambulum
exstiterat signum, et nunc in tribus ab eo institutis Ordinibus
cernimus esse completum.
Scripsit fr. Benedictus Huculak OFM
|