Le icone su vetro La pittura su vetro –
De Sibiele, arca iconum vitrearum
Qui per Transylvaniam forte iter faciat, non tantum arcem
horrificam Draculae comitis requirat, sed etiam vicum Sibiel: ubi
quivis, praeter praeclarum templum saeculo XVIII exstructum
domosque antiquas, insolitum museum admirari possit iconibus
vitreis dicatum.
Ante enim annos quadraginta Zosimus Oancea parochus loci
postquam templum Christianum restituendum curaverat, ex fidelibus
petivit ut iconas vitreas donarent, quas suae quisque domi in
cellula pulverulenta servabat, ut omnes in locum communem
conferrentur; ita ducentae circiter icones in priore museo
collectae sunt. Numero iconum et visitatorum increscente, alterum
maius aedificium anno MCMLXXXIII perfectum est: nunc XV milia
visitatorum toto ex orbe quotannis Sibiel veniunt iconas
admirandi gratia, inter quos complures episcopi et theologi.
Pictura in vitro, ante mille annos cognita, in Transylvaniam
ab initio saeculi XVIII illata est, postquam imperator
Habsburgensis regione illa potitus erat, et per regionem illam
divulgata est post miraculum quod Niculae, in parvo vico, factum
esse putabatur. Nam narratum est Dei matris icona ligneam per
aliquot dies lacrimavisse, quam ob rem peregrinorum multitudines
Virginis imagines ex templo mirifico domum ferre cupiebant: unde
vitrearii plurimas iconas fabricari coeperunt. Icones in vitro
aptius "sub vitro" appellandae sunt, nam artifex in
posteriore facie et imaginis lineamenta tenui penicillo describit
et colores sternit; denique liquor perlucidus tutelae causa
illinitur et latus depictum tabulae ligneae infigitur.
Artifices haud hoc tantum munere se sustentabant, sed terrae
fructibus et pecu; colores ex variis solis aliaque naturali
materie cum adipe aut ovi vitello commixtis fiebant. Iconas
depingere non solum artis sed etiam animae opus erat, ideo
artifices oratione et ieiunio labori sacro se parare soliti
erant.
Scripsit Herimannus Novocomensis
|