CORALINA ET IANUA MAGICA (II)
Fallax aspectus Alterius Matris.
Si volumus nos referre ad definitionem duplicem ( Verum/ Falsum;
Apparentiam / Profunditatem; Repraesentationem/Essentialitatem, non
longinqui erimus a definitione Nicciana, qua distinguntur Res superficialis
et Res Funda; Aequilibrium et Desaequilibrium; Immobilitas et Mobilitas.
Hic duplex contrastivus Modus Apollineus et Dyonisiacus
nuncupatur. Ita figura alterius Matris potest esse Bonitas et Pravitas
eodem tempore, ubi Bonitas est Aspectus quo Res apparent et pravitas
aspectus quo res in Veritate manifestantur ( vel potius Necessitas et
Libertas; Potentia et Essentia; Vitalitas et Staticitas; Vis et Fragilitas;
Verum et Falsum; Dolum et Sinceritas) .
Mater in altero Mundo non Oculos habet sed Malleolos, et Puellulae, se
vivere cum ea vult, Malleolo super Oculos ponendi sunt ( ut in Scaena Mundi
accipiamur Persona nobis fienda est). At Pater ( Maritus alrerius
Matris) Puellula dicit se Dolorem diu non pati quia Mater refrigerium feret
( nam Calorem exprimit et more solito habet) et de Mundo Calido ad Mundum
Frigidum transibit. At Pater impeditum se cito ostendet ( Musicam diligit
et Instrumento Musicali enim impeditur) . Ita Puella fugit et fugiens in
Cattum loquentem incidit qui verum denique ei affert.
Figura prava nomine Beldam.
Non unica figura prava praebetur etiam nobis nota: Altera Mater.
Iuxta eam collocatur figura prava cui nomen Beldam. Ex origine Celtica vel
Anglica orta, haec Figura colligit in se omnes mali aspectus et ad figuram
typicam duci potest: Striga vel Saga vel Maga
vel Venefica, ubicumque praesens et Universalis. Delineata signis
et Lineamentis figuralibus Inferis, repraesentat quod est in Mundo obscurum
et plerumque fallax. Nam haec Mulier allicit Puellulam dolo et
Oblectamentis. Significativa sunt Verba Puerorum Trasparentium ( nam sunt
Phantasmata ) in versione filmica vel in Libro : Tace agedum ,
inquinit, Striga prope est
In Carmine quodam Poetae Anglici Johannes Keats , cuius titulus Domina Pulchra Immesericors , est Puella Pulcherrima alliciens
omnes transeuntes iuxta antrum ubi celatur; canit Poetae :
In Pulcherrimam Dominam incidit in Pratis; Pulchritudinem fatarum
habebat, sed oculos beluarum. Reges, Equites, Viros nobili natu,
Milites Fragiles fractos, omnes ad me versos vidi calmantes: Servum
fecit te Domina Pulcherrimo vultu Immesericord . Labia eorum
pallescentia in umbra animadivertit. Statim fovea immanis et Horrenda
aperta est .
Hac in figura Feminina speciem Analogiae entis invenire
possumus, cum in ea Categorias quasdam Naturae: Maleficium et Beneficium. Adeo ut dicere possimus in ea Naturam ( id est quod
pro- ducturum perpetuum per gressum) repraesentari.
Ceterum aliunde Cattus ( cuius Imago comparanda est Gryllo Loquenti in Pinocolo) Consilium salutare et Beneficium semper Coralinae offert
eam ad monestens ne Coscientia. Eius Mirabilibus a Striga Actis adhereat.
Hoc Animal, quietum et astutum eodem tempore, Exemplum Typologicum
ostenditur in Imaginabilibus quorum Historia ( praecipue Religiosa )
Testimonium dat. Eodem modo, ut Coscientia, id est ut Vox interior , potest
definiri Coscientia Daimonica, vel potius Coscientia Eudaimonica ( ut apud
Socratem, Plutarchum, usque apud Psychologum aetatis nostrae, cui nomen
Jacobus Hillmann ( 1926 -2011 )
Supra diximus Strigam Duplici facie constitui ( nonne altera facies , quam
malam et pravam difinimus, pueris fabulas legentibus, inicere metum potesne
, etsi avidissimis oculis perscrutientibus?).
At altera facies aspectus fundi complentaris est. Id est Cum plectitur
omnitatem in qua omnia involvuntur. Et prorsus aliud addendum est : hanc
alteram faciem bene Analogia praeberi cum parte abdita et intima Feminina,
e qua vita nascitur hominum, et quae funditatem plerumque obsuram ( non
negativam) Coscientia Collectiva inclinat ( hoc in casu Coscientia est
secundum cogitationem Junghianam , Inconscium) mostrat et ut Vas, Specus
timores incutentes ea pingitur .
Fundamentum Symbolicum in Fabula.
Cum ille Mundus Falsus reveletur, non Uterus Bioticus pro Hominibus
apparet iam, sed Curvilineus Araneosus potius ostenditur ( quod in
mentem revocat Carmen Baudelerianum, De Angore : Spleen ).
Edepol, illico respondemus. Scilicet: aperta mente, oculis nunc bene
inspicientibus.
Clavis vel anima.
Carolinae monstratur una Clavis ut aperiatur Ianua per quam ad Alterum
mundum acceditur cum etenim Puella a patre falso petit curnam Clavis sit
Una, ille respondet: Unam est Clavem . Striga eam exstorbet.
Voratio significat accessum ad Domum alteram sub condicionibus poni, id est
sub condicionibus impositis. Nemo potest intrare si non accipitur. Nam
quisque est Singularitas ( Psyche ) in se et habet Voluntatem. At haec
criteria non sunt apta ( Sola) ad accsssum prohibitum ( qua Voratio
indicatur Clavis).
Puella innocens non potest intrare, nisi oculis opertis rebus quibus altera
res manifestatur, quae opponitur rei verae, e qua venit puella. In Fabula
solus Heros potest accedere ad Locum celatum: at hic mundus alter perversus
est et operimentum necessarium est ad hoc ( spectaculum) sumendum et
absorbendum. Cum operimentum imponatur, Realitas ad quam Vi acceditur qui
cogitur ibi ut deformatem accipiat dolo et verbis suasorii , manu facta
est. Unde una Clavis est, immo voratur, quia , illa Clave sublata, nullum
alium medium potest accessum fovere: id est sola illa Ideologia potest esse
via per quam ad introitum accedere oculis bene inspicientibus, per
cognitionem et experentiam. Unde abundant, ibi pictae et vero fictae ;
Phantasmata Feminina Pueros rapientia, ( cuius actus nomine anglico Changelling nuncupatur ) ; vel potius theca quedam, quae
configurat Alterum Mundum et formam Exagonalem habet, qua falsi parentes
Coralinae dant, ut Mallolis oculos tegat. His Imaginibus succedit Imago
finalis, proinde terribilis et dura: Domus, in quam falsi parentes habitant
et ornamentis mirabilibus adornat , a Striga Beldam destruitur et subinde
sub vera forma apparet: maxima Aranea aspectu exagonali.
Sicut forma Exagonalis, quae Formam aliquo modo tortuosam exprimit,
Malleolis , qui oculos celant et abdunt, repraesentant falsam Cognitionem
per quam res deformantur vel destorquentur. Ita Striga Beldam: Cito videbis, inquit, Quod nos videmus . Quid videt? Res
non veras, sed fictas, quarum Aspectus a potestate publica formatur et
transmittitur ut lex ferrea et irrefutabilis. Ita satis est,ut operimenta
et tegumina imposita ab externa libenter accipiantur, per quae res falsae
et arte factae verae et certae fiunt. Etiam hac in Fabula probationes animi
non vero desunt, neque auxiliis carent iqui probationibus subiciuntur.
Coralina suos Oculos debet tandem recuperare. Tunc Animalia intersunt et
auxilium afferunt.
Mihi in mentem venit episodium quoddam Apulei , qui Psychen praesentat in
celeberrima narratione animalium ( Formicarum et Aquilaeque) eam auxilio
sustentantium . In Fabula nostra Cattus efficit ut Coralina oculos
recuperet. Nequam deest Saxum magicum, per quod Coralina invenit Locum ubi
Striga Beldam celat Oculos Phantasmata occulta facta ab eadem Striga ( in
fabula oculi dilabuntur sicut res quae aliquod post tempus accipiuntur et
tanguntur) . In extremo recordari volo mentionem shakespearianam in
aliquibus locis ab auctore factam. Duo sunt, mea sententia loci ubi poetae
anglici apparent: ubi mulieres Pink et Forcible dicunt maximum
opus hominem esse et maxime ratione praestare et ubi pueri quadam in
taberna in quam intrant Coralina et Mater ut res quasdam emant, clamant:regnum meum pro Aequo!. Haec vera sunt in Fabula cui titulus Amletus.
Imagines ad artem relatae
Cum pueri a vinculis solvuntur gratia ioci fausti Coralinae, imagines in
somnio eius apparent non ut Phantasmata ( quae re eos more solito videt)
sed ut angeli parvuli aurei aura coelum factum est ut nox Astrorum plena.
Pueri, liberi facti, ad Coelum volant. Non similia invenimus, mea
sententia, in pictura Vangoghiana, ubi cupressus mortem indicat et coelum
Astrorum plenum solitudinem et inquietudinem fingit. In solitudine coacta
erat pictor cum pingebat et in speculum iniecti sunt pueri ab horrida
Striga Beldam.
Ironia et rerum possessio.
Coralina cum matribus in Taberna quadam vestimentorum stat: puella
possidere vult digitalia viridia et ea petit a matre vera ,quia altera
Mater ea statim apta ad emendurum est. Et mater vera dicit: at illa potest omnia emere
His verbis non intelligendum est se ad vestimenta referre, sed ad Animum
individui, ad quod est in eo essentiale. Haec verba dicunt Pueri Phantasmata Coralinae:
Tace agendum! , striga potest te audire! , Striga quondam non se
speculabatur ex oculis pupae et videbat nos non esse felices, ita nos
alliciebat iocis, blanditiis, Oblectamentis, magis habemamus et magis
volemamus, ita sivimus , ut Malleoli ponerentur super oculos. Dicebat
nos amare, quandoquidem captivos nos reddiderat et vita nostra
voraverat
Striga in Fabula, cui nomine Beldam, vorat vitas innocentes, et auxilio
aliarum figurarum utitur ad scopum sum agendum, Inter quas est alter Pater
( Maleficus) qui tum impedimenta creat et striga fovet ( cum incitet
Coralinam ut operimenta ponat super Oculos suos Instrumento non duro) ,
tum, iam Captivus a Striga factus socius puellae fit ( cum mysterium de
Clave una ei revelet) . Mundus terribilis et fallax est mundus in quem
praeceps Coralina cadit, et tam fallax quam aptus ad alliciendos Pueros
innocentes ( sicut Pinocolo).
Modus fallax est ei ad Mundum Falsum accedendi: nam ut accedat, ei operindi
Oculi sunt Malleoli . Ita Mundus Falsus apparens non visibilem se dat
oculis perspiciendibus naturalite. At sempre auxilium inveniri potest
denique ut salvatio obtineatur. Transito per hunc mundum delineat transitum
Humanum: de Infantia ad Adulescentiam per experentias multiplices, tum
bonas, tum malas. Bene dicit Psychologus Henricus Newmann ( 1905- 1960 )
cum affirmet hunc transitum difficillimum esse cum distinctio facienda sit
in interiore inter partes indistinctas et mixtas ( Femina de mare / et mas
de Femina.
Index Librorum Consultorum:
Coraline e la porta magica: Neil Gaiman, Edizioni Mondadori, 2002.
Coraline e la porta magica: Henry salick, Dreamworks pictures and Laika
intertrainment, 2009.
Erich Newmann : La grande madre: fenomenologia delle configurazioni
femminili dell Inconscio , Edizioni Astrolabio, 1980.
John Keats: La Bella Dama senza pietΰ.
Scripsit Fabricius Manco
|