Pars sexta.
Nam Subiectiva vel Subiectas Casus externus est et hodie maxime desctructivus, qui in Homine stulto Voluptas extrema coit cum insana Autonoma. Homo Conscientialis ( Vir) est Ubermensh Niccianus: fatum cum gaudio. Accipit et diligit negationem suam constitutivam, ante quam sponsio Pascaliana nullo modo Responsionem Niccianam praestat . At huic Homini non opus est Responsione, quia Amor rari, Responsum ut Actus inscripto in Spiritu finito iam est et viget . Hic actus Athematicus est, solum argumentativus pro subsistentia et defensione vel potius polemicus. Numquam etenim hic actus potest dissolvi in communionem Intersubiectivam, series actuum semper est singularis quia statuitio ( nam liberum Arbitrum aliquo modo in hoc discrimine potest admitti) possibilitas fit in Conscientia cogitante, obicibus socialibus , corporalibus, naturalibus perpensis. Autosuperatio est Conscientia suprema in Homine Conscientiali inscripta ut Fructus possessionis per meditanionem sumptae. Me sumo, ait hic Homo, prae Alio/ Altero ad Aliud. Actus Ethicus per excellentiam potest definiri .
Pars Septima.
Estne Spiritus ( vel Logos vel Ratio) qui per omnia movetur ? Negare non possumus aliquid subsistere quod Res Universas Imbibat. E Studiis meis de Biologia Evolutiva iam Intellexi Spiritum esse Homologum et Analogum. Omnia Viventia enim , seu terrestria seu volantia, ostentam conformationem quandam Regularem , quae costituitur Artibus Tetrapodibus, et quae si recte cogitamus, non potest derivari solum e casu fortuito.
Structurae, quas iam supra dixi, maximum Exemplum Pulsionis Vitae Spiritu Imbutae, mea sententia, ostentat. Hae sunt Homologae et Analogae: Homologae , quia qualia ( id est similaria inter easdem Categorias ) praebent ( apud Animalia eosdem Artus Ostentantia, sicut apud Anfibios , Rectiles, Aves ). Ita Alae Avium, Artus Anteriores Equorum , Brachia Hominum et Pinnae Cetorum sunt Homologi.
Structura Analoga praebet contra usum similarem sed originem differentem: ita Alae Avium et Insectorum sunt similes ossa Brachiorum, Alae Avium et Pinnae Cetorum e prioribus viventibus Terrestribus Veniunt, sicut Acanthostega Gunnari ( Jarvik , 1952 ), Ichtyostega ( Save / Soderbergh , 1932 ) , Tiktaalik Roseae ( Shubin et Jenkins , 2006 ) . Structurae supra dictae inveniuntur in conformatione Placentae et Viparitatis ( id est capacitatis Viventia Cignendi) . Hanc capacitatem secundum opinionem communem Typicam semper Cogitabatur fuisse Mammiferorum Placentariorum, quae contra communis est Tempora iam Praehistorica Rectilibus marinis , sicut Pliosauris, Plesiosauris, Ittiosauris, Mosasauris. Unde intelligere possumus in Aquis aetate Mesozoica iam Partum Natum esse antequam conformatio Placentae, quam per processum Evolutivum Cocgnoscimus, appareret.
Nunc hanc quaestionem oportet ponamus : Spiritus estne Homologus vel Analogus? Est Homologus quia in usu multarum rerum, Analogus quia similis est in varietate rerum. Ut exempla praebeam, Elementa Fundamentalia Biochimica sunt eadem ubicumque ( DNA, RNA ) sed usus et formae denique longe differunt. Saepius evenit ut Narrationes Phantasia utentes dicant magis quam res primo aspectu habere possint .
Contingit mihi ut, cum Opus narrativum Phantasticum legerim auctoris cui nomem H. P. Lovecraft ( 1890 / 1937 ), cui titulus De Stultitiae Apicibus, hoc persuasum mihi habui, ut formae quaedam intelligentes per rem universam sparsae possint exstare: ita idem Auctor Narratione fingit aetatibus Praehistoricis ( Mesozoico: Triassico, Jurassico, Cretaceo) iuxta Dinosauros vixisse alia Viventia Monstruosa , Capacitate Intelligenti praedita, formis structa similibus Polypis immanibus. Non mirum etenim est, similia animlia marina facultate intelligenti orbata plerumque non esse. Animalia e spatio planetario Viventia et cum dinosauris Viventia Auctor iam dictus fingit hos facillime vincere et servos reddere ad Aedificicia mirabilia aptos denique factos . Non secus quam Auctor Fictionis , mirabilis capacissimus Scriptor eiusdem inclinationis narrat vicissitudines Animalium intelligentium forma Cefalopodi Structurorum, sicut Lolliginum.
Aliam Quaestionem ponimus ?: Spiritus estne Autoctreativus? Omni in Atomo, omni in Cellula Spiritus Stat. Sicut dicit Stuartius Kauffmanm, Cellulae capacitate per se structurante constituuntur quae eas movet in motu Embriogenetico. In cellula iam fecunda vel reddita fecunda ( dicta Zigote) , apparent omnia elementia quae oriuntur e processo Embriogenetico!: Oculi, Caput, Artus et aliud. Non omnino altera germinatio apud exemplaria vegetalia: casum Glandis Quercus faciamus ( Quercus Pubescentis familiae Angiospermorum) .Iuxta quae aliae formae sunt Quercus Rubur , Quercus Petraea , Quercus Iler ( secundum Linnaeus, 1753). Hoc e germine nascentur partes varias Formae Typicae, quae Nutrimentum aliis Animalibus libenter dabit ( Sciuris vulgaribus et Glandis Glandariis).
Sunt scriptores, videlicet unus Psychologus, cui nomen Hillmann, alter Mysticus, cui nomem Saptrem, qui ponuunt Unus in Fundamento Psychico, alter in Cellula vim Intelligentem moventem cellulae. Ceterum vis vel potentia Energetica in re Universa exstare videtur, et non fortuite ostentatur, repetitio aliquarum formarum Universalium: Spherae et Circuli. Forsitan Spiritus nobis aliquid vult communicare: quod certum est modo Silentissimo et Mysterioso hoc facere.
Modis variis et differentibus Populi per Saecula Spiritum expresserunt : ita Graeci eum vel id appellaverunt Logon, Aegyptii Amon, Ra, Ptah, Atun; ( Amon et Atun repraesentant Principium Celatum, Ra Principium Manifestans , Ptah PrincipiumManifestativum). Secundum Indios, Articulatio et declinatio principii logici complexa est, et movetur e principio Neutro ( Brahman) ad Principium manifestativum ( Brahma) ; apud Buddhistos Principium basicum est Vacuitas in qua omnia manifestantur brevissimo tempore et secundum Apparentiam transitoriam .
Non deest qui, ut auctor fictionis, cuius similitudo creatrix prope est eos quos iam supra diximus, velut celeberrimus scriptor cui nomen J. R. R.Tolkien ( 1892 / 1973) , ad inventum fere nominativum mente acutissima pervenit. Hoc nomine videlicet ficto ( quod est Eru Iluvatar) scriptor indicat Principium ( Unum), iuxta quod manifestationes divinae sunt, quibus nomen est Ainur. Hoc Principium Celatum, Absconditum, manifestatur altero nomine: Manwe; quod repraesentat Dualitatem Pythagoricam. In summa alienus non sum a consideratione ponderis Mysterii quod manet et permanet omni in particula totalitatis Universalis. Si contra temporis transitui fortiter adhaeremus, rectius Rerum Omnium Apparentiae Voluntate ferrea proprinqui erimus, quae silens et caeca vultum suum nobis praebet. At quomodo pulsio vitae determinatur si in se vim Neutram et Fortuitam habet? ; ergo non alienus sum a consideratione quae ponit in re Universa vim se moventem et desiderantem , etsi scopo Teleologico Orbatam. Haec vis Perennis est et per Omnem rem manifestatur.
Scripsit Fabricius Manco
|
|