Aloisius Franciscus Ladaria Ferrer, Iesuita idemque cardinalis necnon
Congregationis pro Doctrina Fidei praefectus, Kalendis Augustis anni
bismillesimi duodevicesimi Francisci papae mandatu rescriptum subsignavit
quo Catechismus Catholicae Ecclesiae in parte ad poenam mortis pertinente
tali modo mutatus est ut poenam capitalem omnino reiciendam esse in eo
affirmetur hac praesertim de causa, quam verbatim allegabo: “dignitatem
personae nullius amitti posse, nec quidem illius qui scelera fecit
gravissima”; Ecclesiam poenae capitali “per omnem orbem” abolendae sese
devovere ibidem pariter declaratur. Huiusmodi capitalis poenae damnatio ab
eodem pontifice Romano abhinc paucos menses fusius confirmata est litteris
encyclicis “Fratelli tutti”, quod potius “omnes fratres” esse debuerat.
Ioannes Paulus II papa autem anno millesimo nongentesimo nonagesimo quinto
per encyclicas litteras verbis “Evangelium Vitae” incipientes ad perfectam
poenae capitalis condemnationem iam appropinquaverat; scripserat enim in
eis pontifex, qui nunc inter sanctos numeratur, prope numquam capitis
poenam hodie necessariam esse ad societatis humanae tutelam, quae tutela
res morales recte intuentibus una remanet capitalis poenae usus valida
excusatio.
Si Helenae Prejean, sanctimoniali Catholicae ex Ludoviciana oriundae, fides
est tribuenda, ipsa potissimum, Ioannem Paulum II alloquens, eundem
antistitem ad severiorem adversus poenam capitis sententiam induxerat.
Simile persuasionis opus recentius eadem femina Americana apud Franciscum
fecit, ita ut papa hic omnes aditus ad capitalis poenae probationem
Catholicis intercluderet. Edidit vero Soror Helena anno MCMXCIII opus quo
testimonium de conversatione sua cum hominibus capite damnatis perhibet in
carcere quodam Ludovicianensi inclusis, quibus mulier illa religiosa
adiutorium spiritale solaciumque praebuerat. Huiusmodi conversationes
firmam poenae capitalis adversationem in ea genuerunt. Spectaculum
cinematographicum, melodrama, fabula etiam scaenica nescioque quid aliud ex
illius libri materia deinde data sunt titulo eiusdem libri adhibito (“Dead
Man Walking”, quae vox –si verum est eam in Civitatibus Foederatis adhiberi
solitam esse ad capitis damnatum significandum e cella sua ad supplicii
conclave ambulantem– “homo mortuus procedit” interpretari potest).
Inhumanitas poenae capitalis et in hac vinctis imponenda arbitrarietas
atque iniquitas Sororem Helenam ad capitis poenam in terra sua totoque orbe
oppugnandam moverunt, cum pauperes fuscioreque cute homines (plerumque,
saltem ex parte, Africanae potissimum stirpis, nonnumquam Asiaticae aut
etiam Americanae), maxime si Europaeos origine sive pueros sive adultos
necaverint, saepius quam ceteri morte multentur; huc accedit ut incertitudo
de vita sua atque exspectatio dubiosa mortis sit ipsa condemnatis genus
quoddam cruciatus et haud pauci culpae capitalis de qua accusantur insontes
–sicut postea, sed sero, apparet– summo supplicio immerito plectantur
vitamque amittant.
Caesar Beccaria conatus iam erat poenam capitalem neque utilem neque
necessariam esse demonstrare; dicebat praeterea absurdum esse ipsas leges
homicidas punientes homicidia publica ad animos ab homicidiis deterrendos
praescribere. In spiritu certe rationalismi, quo erat Luminum Aetas imbuta,
talia ille asserebat; Helena Prejean contra pontificesque Ioannes Paulus II
ac Franciscus e doctrinae Christianae fontibus ad capitis poenam refutandam
argumenta sua hauserunt, ita ut testimonium credibilius eis auctoribus
perhibere valeant Catholici quotiescumque et infantium quoque vitas in
utero matris crescentium aliorumque tenuiorum hominum defendant.
Sex homines, inter quos mulier, extremum supplicium in Civitatibus
Foederatis Americae –ex quibus una est scilicet Ludoviciana, cuius supra
mentionem feci– in iurisdictione foederali obierunt (non in
iurisdictionibus singularum civitatum) a tempore quo Iosephus Biden mense
Novembri proximo praeses designatus a plerisque haberi coepit, quamquam
idem Iosephus, qui nondum sane harum Civitatum praeses erat, capitali
poenae adversabatur (aut potius propter eius voluntatem suppliciis lege
foederali moderatis finem imponendi tot supplicia repente imperata sunt?).
Immo quasi norma non scripta in illa magna terra erat plus centum triginta
annos observata ut post successoris electionem praeses ab exsecutione
sententiarum capitalium ad se pertinentium abstineret. Tredecim autem
supplicia capitalia “foederalia” omnino inde a mense Iulio proximi anni
perfecta sunt; tria sola ante ea his quinquaginta septem annis. Facile hoc
loco etiam haec quaestio induci potest –et re vera in publicis horum
mensium controversiis inter Americanos Foederatos habitis est inducta–,
utrum rectitudinem credibilitatemque moralem talem habeamus ut de vitis
alienis hoc modo disponere nobis liceat et ei praesertim qui, cum poenam
capitalem in alios decernat, si eadem mensura esset ipsi de se adhibenda
qua iudicat alios, magna poena esset ipse afficiendus. In sanctis
Evangeliis haec verba scripta esse meminerimus: “In qua mensura mensi
fueritis remetietur vobis”.
Cum tandem de scripturis Christianorum sacris sit mentio hic illata, ad
locum illum Evangelii Ioannēi quoque mente accedamus quo Iesus de muliere
in adulterio deprehensa scribis et pharisaeis, qui eam lapidare volunt,
respondet dicens: “Qui sine peccato est vestrum primus in illam lapidem
mittat”.
Scripsit Marcus Flavius Asiaticus