LITTERAE AD TIMOTHEUM PRIORES(a Paulo Tarsensi scriptae Romae anno 65-67,) Pars prior (
LITTERAE AD TIMOTHEVM PRIORES
(a Paulo Tarsensi scriptae Romae anno 65-67,
‹pro manuscripto›)
PARS PRIOR
1 * Paulus missionarius [apóstolus] Christi Iesu secundum
praeceptum Dei salvatoris nostri et Christi Iesu spei nostrae,
2
Timotheo germano filio in fide: gratia misericordia, pax a Deo Patre et
Christo Iesu Domino nostro.
3
Sicut rogavi te, ut maneres Ephesi – cum irem in Macedoniam –, ut
denuntiares quibusdam, ne aliter docerent
4
neve intenderent fabulis et propaginibus interminatis, quae quaestiones
praestant magis quam dispensationem Dei, quae est in fide...
5
Finis autem praecepti est caritas e corde puro et conscientia bona et fide
non ficta:
6
a quibus quidam cum aberravissent, conversi sunt in vaniloquium,
7
volentes esse legis doctores, non intellegentes neque [ea] quae dicunt
neque [ea] de quibus affirmant.
De lege impiis posita
8
Scimus autem bonam esse legem, si quis ea legitime utatur,
9
sciens hoc: Iusto lex non est posita, sed iniustis et non subditis, impiis
et peccatoribus, sceleratis et contaminatis, patricidis et matricidis,
homicidis,
10
fornicariis, masculorum concubitoribus, plagiariis, mendacibus, periuris et
si quid aliud sanae doctrinae adversatur
11
secundum faustum nuntium [euaggélion] gloriae beati Dei, quod
creditum est mihi.
Deo pro missionatu gratias agit
12
Gratias habeo ei, qui me confortavit, Christo Iesu Domino nostro, quod
fidelem me existimavit ponens in ministerio,
13
[me] qui prius fui insultuosus et persecutor et contumeliosus; sed
misericordiam consecutus sum, quia ignorans [illud] feceram in
incredulitate;
14
superabundavit autem gratia Domini nostri cum fide et dilectione, quae sunt
in Christo Iesu.
15
Fidelis sermo et omni acceptione dignus: Christus Iesus venit in mundum, ut
salvaret peccatores; quorum primus ego sum,
16
sed ideo misericordiam consecutus sum, ut in me primo ostenderet Christus
Iesus omnem longanimitatem, ad informationem eorum, qui credituri erant
illi in vitam aeternam.
17
Regi autem saeculorum incorruptibili, invisibili, soli Deo honor et gloria
in saecula saeculorum. Amen.
Praeceptum Timotheo commendatum
18
Hoc praeceptum commendo tibi, fili Timothee, secundum praecedentia in te
vaticinia, ut milites in illis bonam militiam,
19
habens fidem et bonam conscientiam. Quam quidam cum reppulissent, circa
fidem naufragaverunt;
20
ex quibus est Hymeneus et Alexander, quos tradidi Satanae, ut discerent non
insultare.
Pro omnibus orandum esse
2 * Obsecro igitur primo omnium, ut fiant obsecrationes, orationes,
postulationes, gratiarum actiones pro omnibus hominibus:
2
pro regibus et omnibus, qui in sublimitate sunt, ut quietam et tranquillam
vitam agamus in omni pietate et castitate.
3
Hoc bonum est et acceptum coram salvatore nostro Deo,
4
qui vult salvari omnes homines homines et ad agnitionem veritatis [eos]
pervenire.
5
Unus enim Deus, unus quoque mediator Dei et hominum, homo Christus Iesus,
6
qui dedit semetipsum redemptionem pro omnibus, testimonium temporibus suis;
7
in quod positus sum ego praedicator et missionarius – veritatem dico, non
mentior – doctor gentium in fide et veritate.
De viris et mulieribus
8
Volo igitur viros orare in omni loco, levantes puras manus sine ira et
disceptatione;
9
similiter et mulieres in habitu ornato cum verecundia et sobrietate
ornantes se, non tortis crinibus et auro vel margaritis vel veste pretiosa,
10
sed – quod decet mulieres – profitentes pietatem per opera bona.
11
Mulier in tranquillitate discat cum omni subiectione;
12
docere autem mulieri non permitto neu dominari in virum, sed esse in
tranquillitate.
13
Adam enim prior formatus est, deinde Eva;
14
et Adam non est seductus, sed mulier educta est in praevaricatione.
15
Salvabitur autem per filiorum generationem, si permanserint in fide et
dilectione et sanctificatione cum sobrietate.
De supervisoribus
3 * Fidelis sermo: Si quis supervisionem [episkopếs] appetit,
bonum opus desiderat.
2
Oportet igitur supervisorem irreprehensibilem esse, unius uxoris virum,
sobrium, prudententem, ornatum, hospitalem, doctorem,
3
non vinolentum, non percussorem, sed modestum, non litigiosum, non cupidum,
4
suae domui bene praepositum, filios habentem in subiectione cum omni
castitate –
5
– si quis autem domui suae praeesse nescit, quomodo ecclesiae Dei curam
habebit? –
6
non novitium, ne in superbia elatus in iudicium incidat diaboli.
7
Oportet autem illum testimonium habere bonum etiam ab eis, qui foris sunt,
ne in opprobrium incidat et laqueum diaboli.
De ministris
8
Ministros [diacónous] similiter [oportet esse] pudicos, non
bilingues, non multo vino deditos, non turpe lucrum sectantes,
9
habentes arcanum fidei in conscientia pura.
10
Hi autem probantor primum et sic ministranto, nullum crimen habentes.
11
Mulieres similiter [oportet esse] pudicas, non detrahentes, sobrias,
fideles in omnibus.
12
Ministri sunto unius uxoris viri, qui filiis suis bene praesint et suis
domibus.
13
Qui enim bene ministraverint, gradum sibi bonum acquirent et multam
fiduciam in fide, quae est in Christo Iesu.
De Ecclesia Dei fundamento veritatis
14
Haec tibi scribo sperans me esse venturum ad te cito;
15
si autem tardaverim, uti scias, quomodo oporteat te in domo Dei conversari,
quae est Ecclesia Dei vivi, columna et firmamentum veritatis.
16
Omnium confessione magnum est pietatis sacramentum: Qui manifestatus est in
carne, / [is] iustificatus est in spiritu, / apparuit angelis, /
praedicatus est gentibus, / creditus est in mundo, / adsumptus est in
gloria.
Scripsit fr.Benedictus Huculak OFM
|