Grandipedem per terras aetatesque dum sequor.
Grandipedem per terras aetatesque dum sequor...
Percontatio Hiacynthi (Jacek) Borkowicz, redactoris
actorum Christianorum "Wiez" Varsoviae editorum,
peregrinatoris necnon investigatoris fabellarum de homine
silvestri narrantium
EPHEMERIS: Unde tibi haec persuasio grandipedem (sive hominem
silvestrem, sive yeti) - sicut olim dixisti - adhuc in
terris remotissimis exstare aut saltem usque fere ad tempus
nostrum exstasse?
BORKOWICZ: Persuasio fortasse
nimis esset dictum. Probabilitas tamen - de multitudine
narratonum omnibus ex partibus mundi venientibus dico - maior esse
mihi videtur eum exstare (vel exstasse), quam non exstare (vel
exstasse). Sescentos enim adesse nuntios relatos ab his, qui in
talem anthropoidem incucurrerint, quorumque descriptiones magna e
parte congruant. Ab anthropologiae disciplinae peritis creduntur
gentes primitiviores (sensu technico, at non necesse spirituali!)
plus evolutas effugere, ab his semper atque remotius recedere.
Hac re fit, ut illae primitiviores gentes paludes, montes
silvasque densiores incolant - has immo regiones, unde maxima
pars nuntiorum de yeti oriunda est. Certe adsunt etiam
narrationes pure fictae, his tamen remotis multae remanent
investigatu dignae.
EPHEMERIS: Yeti, sasquatch, bigfoot... tanta sunt
nomina huius hominis a diurnariis hodie adhibita. Quale, tua
sententia, nomen maxime idoneum sit?
BORKOWICZ: Difficile vero iudicatu... Bernard Heuvelmans,
anthropologus palaeologusque praeclarus creavit pro yeti
nomen scientificum Latinum Dinanthropoides nivalis -
sole id est fortasse in mundo nomen scientificum "animalis"
adhuc numquam capti! Inter occidentales hodiernos maxime autem
illud Indianorum sasquatch necnon bigfoot (grandipes)
in usus sunt. Mihi fortasse maxime placet "simplex" yeti
Tibetanorum (eorum sermone 'homo nivalis') necnon pulchrum illud
descriptivum Komorum (i.e. gentis Komi Russiae Borealis) uten
esti agen - id est 'qui per silvam vadat'.
EPHEMERIS: Quomodo tamen fieri potest ut nulla ossa, nullaque
alia materia, quae ad genoma inveniendum novique generis
existentiam probandam esset adhibenda, adhuc inveniri potuerint?
BORKOWICZ: Haec vero calx Achillea
disciplinae cryptozoologiae est. Responsum bonum non dabo, ad
unam tamen rem animam tuam advertere velim. Si enim yeti
exstant, hominides sunt, qui ante nonnulla decena milia annorum
aemulatores hominis sapientis essent. Ab eo victi, totam rationem
vitae sui pergendae in hominem illum evitandam posuerint omniaque
vestigia existentiae cautissime celantes. Adsunt etiam theoriae
eos cadavera suorum comedere ossaque in pulverem terere - nescio
tamen quid mihi de his sit iudicandum. At memorandum est gorillam
simiam illam gigantaneam anno demum 1847 scientifice inventam
esse, cum mundus totus iam a scientistis ad imum perinvestigatus
videretur. Quid dicam - ultimis in annis novum genus haud
immodicae magnitudinis in silvis Zairiae inventum est! Si talia
ante oculum hominis tam longe celari potuerunt, immo magis
potuerit anthropoides, multo maiore intelligentia praeditus.
EPHEMERIS: Ubi est ergo nobis grandipes quaerendus?
BORKOWICZ: Hodie, si omnino, tunc celerrime in remotissimis
locis Asiae. Antea tamen inveniendus sit ubique, non necesse in
regionibus valde exoticis. In Polonia nostra, saeculo XIX prope
ad oppidum Spala in silvis captus et ab agricolis necatus 'silvestris
quidam' nuntiatur. Daemonologia omnium gentium testimoniis
talibus abundat, plerisque in descriptionibus certo fine inter
talem hominem silvestrem et diabolum, entem ergo supernaturalem,
posito. At sunt etiam casus ancipites: Rokita ille sibilans, a
plebe Polonica in numerum diabolorum positus, maxime descriptioni
yeti Caucasorum Himalaiorumque congruit - nam hi monticolae, lingua uti
nescientes, maxime inter se sibilando communicaverint
communicentve.
EPHEMERIS: Invenistine tu, in peregrinationibus tuis permultis
aliquem narrantem se in grandipedem incurrisse?
BORKOWICZ: Ita. Unum hominem, in Caucasi parte occidentali.
EPHEMERIS: Fides grandipedem exstare vel exstasse non mihi
bene congruere videtur cum rationibus theologiae Christianae -
homo enim unica creatio Dei sit, desint ei fratres humanoides...?
BORKOWICZ: Haec est quaestio philosophica. Omnes fides magnae
monotheisticae differentia clara nituntur inter hominem et animal,
nullis anulis in medio. Quod fortasse anthrologis maximi momenti
esse debeat, nam explanare videtur, cur maiores nostri tam
acriter contra alios hominides pugnarent... Sed ad rem: si res
ita est, ut eam spectatr Heuvelmans et alii - id est grandipedem
animal, non homo, esse - difficultas theologica est nulla. Si
tamen una die captus fuerit yeti, deinde ut alter homo cognitus,
tota paradigmata anthropologiae Christianae recogitare opus erit
ac effectus recogitationis theologis dandi. Mihi difficultas hic
est nulla: credo Iesum venisse, ut omnes homines salvarentur.
Scripsit Stanislaus
|